Aveţi întrebări?









Proiect cu fonduri elvețiene pentru IMM-urile din industria mobilei


IMM-urile din industria mobilei care doresc să-și dezvolte afecerea și să treacă la export, au ocazia să se înscrie într-un proiect cu fonduri elvețiene, intitulat „Servicii integrate la export, pentru IMM-urile din România“. Astfel, deja s-a dat startul selecției firmelor care vor participa la acest program complet de instruire și promovare pentru a deveni competitive pe piețele internaționale. Selecția celor 80 de firme participante se desfășoară în perioada 31 octombrie - 10 noiembrie 2017.

     
Vor fi selectate firme care au capacitate de producție și competența managerială pentru a exporta produse cu valoare adăugată ridicată. Se pot înscrie în program firmele care nu au mai exportat până acum, dar şi cele care au exportat pe o singură piaţă, către un singur distribuitor sau alte firme care prin aplicaţia completată dovedesc că au potenţial de export.
Astfel, vânzarea unor produse cu valoare adăugată mare printr-un grad ridicat de procesare şi inovare, care au fost îmbunătăţite de-a lungul timpului,va fi punctată în procesul de departajare. De asemenea, dotarea firmei cu echipamente tehnologice şi capacitatea de a creşte sau îmbunătăţi produsul pentru a corespunde noilor pieţe pot aduce puncte participanţilor. Alte criterii determinante sunt existenţa cererii pe pieţele internaţionale pentru produsul comercializat şi bonitatea financiară a firmei. În plus, este necesar ca firma să dispună de o echipă de management flexibilă, capabilă să se adapteze pentru a avea succes la export.
   
Firmele selectate vor intra într-un program susţinut de instruire, desfăşurat pe parcursul unui an. Pregătirea va aborda următoarele teme: strategia de export, analiza pieţelor internaţionale cu potenţial, crearea unor produse inovatoare şi dezvoltarea tehnologică,ambalare şi etichetare, branding şi promovare, legislaţie fiscală, certificare şi standarde de calitate, canalele de distribuţie. Cursurile vor fi susţinute de către o echipă de specialişti români şi străini.

În paralel, firmele vor fi susţinute de către echipa de specialişti a Centrelor de Afaceri pentru Export din Ploieşti şi Bacău, create în cadrul Camerelor de Comerţ şi Industrie, în prima etapă a acestui program, prin servicii de coaching şi mentoring.
La finalul etapei de instruire, firmele participante vor avea un plan de afaceri pentru export şi pot participa gratuit la o serie de expoziţii internaţionale şi sesiuni de matchmaking.
Pentru a aplica în cadrul acestui program, firmele interesante trebuie să completeze formularul de aplicaţie disponibil on-line la adresa www.caebc.ro/aplicatie sau www.caeploiesti.ro/aplicatie până la data de 10 noiembrie.

    
În urma procedurii de achiziţie publică  organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, acest proiect este realizat de asocierea Gama Proconsult – Camera de Comerţ şi Industrie Prahova – Inpulse Partners – TDP Partners.

Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să ne transmiteţi un e-mail la adresa marian.dobrila@tdppartners.ro sau să ne contactaţi telefonic la numărul 0727.10.20.30, Marian Dobrilă.

Proiect co-finanțat printr-un grant din partea Elveției prin intermediul contribuției elvețiene pentru Uniunea Europeană Extinsă.


Web: ParkNet 2014